OS i Salt Lake City 2002: Damkronornas första medalj
OS

OS i Salt Lake City 2002: Damkronornas första medalj

Publicerad 22 januari 2026 18:00 | Senast redigerad 30 januari 2026 14:55
I nedräkningen inför OS-hockeyn i Milano ser Ronnie Rönnkvist tillbaka på vinterspelen i Salt Lake City 2002, en turnering som alltid kommer att förknippas med Tre Kronors fiasko. Men för Damkronorna blev mästerskapet en succé genom en seger mot Finland som säkrade landslagets första OS-medalj.
  • Medaljdraget: Kastade in 15-åriga Kim Martin.
  • Frågan från "Lillen": "Vad händer om du misslyckas"
  • Större än silvret i Turin 2006? "Startskottet"

OS 2026:Spelschema | TV-tider | Grupper & tabell | Resultat | Allt om Tre Kronor |

LÄS VIDARE MED PLUS

Månadsvis

79 kr/mån
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Ingen bindningstid
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Årsvis

659 kr/år
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.

HockeysverigeFotbollDirektInnebandymagazinetSvenskaFans