Mika Zibanejad var sjuk i början av veckan och missade tisdagens viktiga gruppfinal mot Kanada. Sedan dess har han vilat sig i form, och Sam Hallam har låtit positiv till att han ska kunna spela mot Tjeckien i kväll.
Nu står det klart att han är tillbaka i laguppställningen.
"Går i bräschen när vi behöver det"
Kvartsfinalen mot världsmästarna går alltså av stapeln med välbehövlig förstärkning offensivt.
För SVT berättar Tre Kronors assisterande GM Patric Hörnqvist att Zibanejad var med på lagets middag i går.
– Han var frisk i går på middagen. Jag har inte träffat grabbarna i dag än så länge, men han ska vara med i kväll, säger spelarveteranen till kanalen.
Vidare beskriver Hörnqvist New York Rangers-stjärnans nytta.
– Han är en skicklig spelare som går i bräschen när vi väl behöver det och vi blir ett bättre lag med honom.




