SHL-klubben agerar mot publikkrisen – inför kampanjbiljetter
SHL:s publikkris har varit omdebatterad under säsongens inledande månader och nu agerar Malmö. Idag meddelar de på sin hemsida att de inför kampanjbiljetter till samtliga matcher.
Malmö Arena tar 12600 åskådare som mest när det vankas hockey. Men hittills under säsongen har Malmö Redhawks inte ens lyckats locka hälften så mycket publik. I snitt har 6216 åskådare besökt arenan under de första sju matcherna och nu agerar klubben.
På sin hemsida meddelar klubben att man nu inför kampanjbiljetter till samtliga matcher, med start mot Växjö den 23 november. Det hela går ut på att ju tidigare folk bokar desto billigare kan biljetten bli. Så här skriver man på hemsidan:
”Nu inför Malmö Redhawks ett nytt sätt för att prissätta biljetter. Från och med hemmamatchen mot Växjö Lakers den 23 november kommer det att finnas kampanjbiljetter till alla matcher, mot alla motståndarlag och på alla sektioner. Även på bästa plats kommer du ha chansen att köpa en biljett för så lite som 150 kronor.”
Den här artikeln handlar om: