Så ska Brynäs locka storpublik – sänker säsongskortspriserna
Brynäs vill locka en större publik till höstens hemmamatcher. Därför väljer nu klubben att sänka säsongskortspriserna med runt 2000 kronor, skriver Brynäs på sin hemsida.
Under den kommande SHL-säsongen spelar Brynäs 28 hemmamatcher. För den som köper ett säsongskort kommer dessa 28 matcher totalt kostar 4 900 kronor, eller 175 kronor per match.
– Vi vill premiera våra trognaste kunder, och därför väljer vi att sänka seriekorten med upp till 2000 kronor per sittplats, säger klubbens försäljningschef publik marknad, Elin Levin, i ett pressmeddelande på Brynäs hemsida.
Ett annat led i att locka mer publik är att säsongskorten inte längre är personliga. Det ska alltså vara fullt möjligt att maila eller sms:a biljetten för en enskild match till till exempel en släkting eller vän.
Säsongsbiljetterna gäller även som inträde för klubbens damlags matcher i Riksserien.
– Vi hoppas naturligtvis att det billigare priset i kombination med flexibiliteten ska locka fler att inse fördelarna med att ha ett seriekort. Att man dessutom kan se alla damlagets matcher gör förhoppningsvis att vi kan locka nya besökare till damernas matcher, säger Levin.
Klubben väljer även att dra ned på antalet priskategorier. En plats på långsidan kommer kosta 299 kronor, på kortsidan ligger priset på 199 kronor och barn upp till 12 år betalar 49 kronor oavsett var i arenan de sitter.
– Det ska vara enkelt att gå på våra hemmamatcher, och med färre olika priskategorier får vi en ökad tydlighet kring vad en biljett kostar, säger Levin.
Den här artikeln handlar om: