Niklas Hansson lämnade det då allsvenska Rögle 2015 för att spela med HV71 i SHL. Den första säsongen blev en succé med 22 poäng för backen och det ledde fram till ett NHL-kontrakt med Dallas.
Efter ytterligare en säsong med HV71 i SHL, som inte gick fullt lika bra, så åkte Hansson över Atlanten. Men det har inte blivit något spel i NHL, utan bara i AHL för farmarlaget Texas.
Nu berättar Helsingborgs Dagblad att 24-åringen ska vara på väg hem och enligt tidningen så ska kontraktet redan vara påskrivet och han väntas presenteras inom kort.




