IK Oskarshamn behövde inte ens kvala för att rädda SHL-kontraktet. Uffe Bodin och Måns Karlsson är imponerade över den småländska klubben navigerade sig genom sin andra säsong i toppligan och inte minst det tålamod klubbledningen visade upp. Men det är fortfarande en klubb som behöver behöver skynda långsamt.
– Oavsett vilket lag som går upp är de fortfarande SHL:s minsta klubb, konstaterar Måns Karlsson.
– Oavsett vilket lag som går upp är de fortfarande SHL:s minsta klubb, konstaterar Måns Karlsson.
När Uffe Bodin och Måns Karlsson ser tillbaka på IK Oskarshamns säsong är det många plus som delas ut, men också en påminnelse om att klubben fortfarande inte kan betecknas som "etablerad" i ligan.
Lyssna på deras summering av IK Oskarshamns säsong i videoklippet ovan, Desktop ad in article Mobile ad in article




