IK Oskarshamn rensar i leden. I dag kom beskedet att tolv spelare får lämna klubben. Bland annat forwarden Markus Modigs som var den som sköt upp föreningen i SHL.
Nu meddelar klubben att man tackar tolv av den gångna säsongens spelare för deras tjänster.
Det handlar om målvakterna Tex Williamsson och Alexander Sudnitsin, backarna Emil Wahlberg, Pontus Näsén, Andrew O'Brien, Adam Janosik samt anfallarna JC Lipon, Max Veronneau, Robert Sabolic, Markus Modigs, Jan Ordos och Kim Strömberg.
Bland spelarna som lämnar är kanske framför allt Pontus Näsén och Markus Modigs notabla.
Näsén hade en stark säsongsinledning och fick till och med debutera i Tre Kronor under hösten. Modigs har tre säsonger bakom sig i klubben och var den som sköt upp IKO i SHL. Han har tidigare placerats i Modo kommande säsong. Desktop ad in article Mobile ad in article





