När SHL-platsen var säkrad börjar nästa fas, att bygga ett lag för högstaligan. Desktop ad in article Mobile ad in article
Uppdraget föll på den nya sportchefen Kent Norberg.
Klubben har redan presenterat profilstarka värvningar som bland annat Eric Martinsson, Lucas Elvenes och Rasmus Bengtsson. Men med en trupp som börjar fyllas på kommer också en del spelare får lämna klubben.
En trio som var med på resan tillbaka kommer inte att få följa med upp till SHL, bekräftar Kent Norberg. Det handlar om Oliver Bohm, Alexander Ytterell och Christoffer Törngren. Desktop ad in article Mobile ad in article
Sportchefen bekräftar
De tre spelarna är inte med och tränar när laget nu har återsamlats.
– Vi har meddelat dem att som läget är i dag ingår de inte i HV71:s trupp till nästa säsong. De har fortfarande kontrakt med HV och vi jobbar på att hitta lösningar. Det kommer säkert ta tid men förhoppningsvis ska vi kunna hitta lösningar, säger sportchefen i HVTV.
Alexander Ytterell kom till HV71 inför den här säsongen och har sedan tidigare två säsonger med klubben i SHL. Oliver Bohm anslöt till klubben precis innan övergångsstoppet och var med i slutet av grundserien samt slutspelet. Christoffer Törngren har åtta säsonger i HV71 bakom sig och var med och vann SM-guld med klubben 2017. Desktop ad in article Mobile ad in article





