Sex spelare lämnar Linköping efter tunga säsongen
SHL

Sex spelare lämnar Linköping efter tunga säsongen

Publicerad 21 mars 2019 09:44 | Senast redigerad 03 juli 2019 19:24
Linköping hade en blytung säsong och slutade tolva. Nu lämnar sex spelare laget.

Upp som en sol, ned som en pannkaka. Så kan Linköpings SHL-säsong 18/19 summeras. När säsongen var över låg de på en blygsam tolfteplats.

Nu lämnar sex spelare laget, meddelar de på sin hemsida. Det tyngsta namnet som lämnar är backen Chad Billins, som varit i klubben vid två olika sejourer. Övriga namn som lämnar är Fredrik Karlström, Daniel Olsson-Trkulja, James Wright, Alexander Karlsson och Frölundalånet Kristoffer Gunnarsson.