Lukas Bengtsson har en riktigt stark säsong bakom sig i Linköping, dit han kom för ett år sedan efter två säsonger i Frölundas organisation. Säsongen ledde också till spel i Tre Kronor och 25-åringen var snubblande nära att slå sig in i VM-truppen.
Nu är han klar för två år med SKA St.Petersburg i KHL. Detta meddelade ligan via Twitter idag.
SKA är ett av ligans bästa lag och har under de tre senaste säsongerna aldrig placerat sig sämre än tvåa i grundserien.




