Jhonas Enroth skadade sig i den tredje kvartsfinalen mot Leksand och kunde sedan inte heller medverka i den fjärde matchen där Örebro säkrade avancemang till semifinalspelet.
Men nu kommer glädjande besked för närkingarna.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Örebrotränaren Niklas Eriksson säger nämligen att Enroth är helt återställd och redo inför morgondagens första semifinal mot Växjö Lakers.
– Alla är fit for fight, förutom de som inte varit med tidigare, säger coachen till Nerikes Allehanda.
De enda som saknas för Örebro är Daniel Muzito-Bagenda och Glenn Gustafsson som inte redan har dragits med skador sedan tidigare.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Örebro har aldrig tidigare varit i SM-semfinal och kommer att spela sin första semifinalmatch i morgon då seriesegrande Växjö står för motståndet.





