Växjöbacken Ilari Melart riskerar avstängning.
Detta efter att han under lördagsmorgonen anmälts till disciplinnämnden för sin huvudtackling på Örebros center Rodrigo Abols.
Detta efter att han under lördagsmorgonen anmälts till disciplinnämnden för sin huvudtackling på Örebros center Rodrigo Abols.
Abols blev liggandes på isen, medan Melart fick gå in till omklädningsrummet med ett matchstraff som straff för sin handling.
Nu riskerar den finske Växjöbacken även avstängning.
Under lördagsmorgonen lät SHL meddela att Melart anmälts till disciplinnämnden för huvudtacklingen. I anmälan skriver Situationsrummet bland annat att tacklingen tar i huvudet, sker från sidan och med en uppåtgående kraft.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Ett beslut i fallet väntas komma under lördagen.





