Åkte ur med Timrå – återvänder till förra klubben
SHL

Åkte ur med Timrå – återvänder till förra klubben

Publicerad 21 april 2019 15:48 | Senast redigerad 03 juli 2019 19:06
Henrik Törnqvist återvänder till Linköping. Detta meddelade klubben i en livesändning på Facebook under söndagseftermiddagen.

Henrik Törnqvist har sedan tidigare gjort tre SHL-säsonger med Linköping och återvände mot slutet av den förra efter en sejour i Karlskrona.

Efter att 22-åringen representerat Timrå den här säsongen står det nu klart att han återvänder ännu en gång. Detta efter att forwarden stått för ett rejält SHL-genombrott uppe i Medelpad med 32 (9+23) poäng.