Fredrik Sjöström tog över som sportchef under säsongen 15/16 och nu blir han kvar till 2022. Frölunda har förlängt kontraktet med Sjöström, meddelar man på sin hemsida.
– Kontinuitet och utveckling är nyckelbegrepp i föreningen. Och att få behålla Fredrik i ytterligare tre säsonger känns tryggt. Samtidigt är det så att Fredrik har haft en bra utvecklingskurva, från spelare till sportchef, säger klubbdirektör Christian Lechtaler.
Under Sjöströms ledning har Frölunda vunnit ett SM-guld.
– Det absoluta målet är vinna. Vi skall vara där uppe och slåss om det, varje säsong. Men inte genom att göra avkall på föreningens filosofi: Att utveckla spelare och ledare. Det är en tuff utmaning, säger han själv.





