Misslyckades i Växjö – har fått drömstart i nya klubben
SHL

Misslyckades i Växjö – har fått drömstart i nya klubben

Publicerad 18 februari 2019 20:47 | Senast redigerad 03 juli 2019 19:42
Nej, Austin Ortegas tid i Växjö blev inget vidare. Men i Eisbären Berlin har amerikanen fått en drömstart.

Austin Ortega såg under försäsongen ut att vara ännu ett fynd i Växjötröjan. Men när SHL väl drog igång blev han en miss. Det blev bara 3+9 på 31 matcher innan han dumpades för den här gången och skeppades till Eisbären Berlin.

Väl där har Ortega dock fått en pangstart. På två matcher i den tyska storklubben har han skjutit två mål och spelat fram till tre. Fem poäng på två matcher, alltså.

Amerikanen är på lån från Växjö-