De förlänger med JVM-forwarden: ”Otroligt kul”
SHL

De förlänger med JVM-forwarden: ”Otroligt kul”

Publicerad 22 mars 2019 11:59 | Senast redigerad 11 november 2024 16:16
Glenn Gustafsson avslutade SHL-säsongen starkt. Så starkt att han spelade till sig ett nytt kontrakt med Örebro.

Förra säsongen spelade Glenn Gustafsson JVM med Sverige och tog silver. Den här säsongen var länge motig för 20-åringen, men mot slutet lossnade det och han fick ta emot lovord från flera håll.

Nu förlänger den rivige forwarden med Örebro. Det bekräftas på klubbens egna kanaler. Kontraktet gäller till 2021.
– Otroligt kul att vi kan vi kan behålla Glenn i minst två år till. Extra kul att det är en spelare som har gått hela vägen från vårt Hockeygymnasium och är i en bra ålder. Under andra halvan av säsongen tog Glenn stora steg och jag är övertygad om att det finns ännu mer att plocka ut av honom. En viktig pusselbit för oss och det ska bli väldigt kul att följa hans fortsatta utveckling hos oss, säger Örebro Hockeys Sportchef Niklas Johansson.

Gustafsson gjorde 4+4 på 51 matcher under säsongen.