Luleå gjorde tre mål i tredje perioden – vann stort mot Leksand
SDHL

Luleå gjorde tre mål i tredje perioden – vann stort mot Leksand

Publicerad 24 januari 2021 15:59 | Senast redigerad 24 januari 2021 17:57
Bortalaget Leksand var fortfarande med i matchen mot serieledande Luleå inför tredje perioden. Men där fick Luleå rejäl utdelning. Till slut blev det hela 6-1 (1-0, 2-1, 3-0) i matchen i SDHL.

Luleå startade matchen starkt och gick upp till 3–0 innan Leksand fick hål på Luleås försvar.

I och med detta har Luleå hela 15 raka segrar.

Desktop ad in article Mobile ad in article

Luleås målskyttar var Jenni Hiirikoski, Nicoline Jensen, Petra Nieminen, Emma Nordin, Josefine Persson och Ronja Savolainen, medan Ella Albinsson gjorde målet för Leksand.

Det här betyder att Leksand ligger kvar på nionde plats i tabellen.

Nästa motstånd för Luleå är SDE. Lagen möts måndag 25 januari 19.00 i Coop Norrbotten Arena. Leksand tar sig an Luleå hemma torsdag 28 januari 19.00.

Desktop ad in article Mobile ad in article


TV: Karl Fabricius närmar sig 900 SHL-matcher