När MoDo baxades upp på en Viggen
Redaktionens Val

När MoDo baxades upp på en Viggen

Publicerad 14 december 2022 12:30 | Senast redigerad 16 december 2022 13:11
MoDo hade på 80-talet en huvudsponsor i flygvapnet. Säsongen 81/82 tog laget därför en bild – där spelarna satt uppe på flygplanet “Viggen".
– Vi stod där hockeyklädda och sedan drar han in över oss, sade den gamle backen Janne Eriksson om upplevelsen. 

Säsongen är 1981/82. Det är tre säsonger sedan MoDo vann sitt första SM-guld. Laget låg i framkant vad det gällde nytänkande på isen – men också vid sidan av. Under många år var Flygvapnet lagets huvudsponsor och nu ville man ta samarbetet ett steg till och det genom att baxa upp laget på en Viggen för fotografering. 

LÄS VIDARE MED PLUS

Månadsvis

79 kr/mån
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Ingen bindningstid
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Årsvis

659 kr/år
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.

HockeysverigeFotbollDirektInnebandymagazinetSvenskaFans