Chris Thorburn debuterade i NHL redan säsongen 05/06 för Buffalo. Sedan dess har det blivit 800 matcher till i världens bästa liga för Sabres, Atlanta/Winnipeg och St.Louis. Men den här säsongen har han mestadels fått hålla till i Blues farmarlag San Antonio och finalerna ser han från pressläktaren.
Han berättar att nervositeten där uppifrån förmodligen kapat några år av hans liv. Dessutom är han vidskeplig.




