Rangers skickar ner ryske målvakten - återvänder till AHL
NHL

Rangers skickar ner ryske målvakten - återvänder till AHL

Publicerad 22 januari 2020 10:56 | Senast redigerad 22 januari 2020 14:18
Rangers sitter på en väldigt bra målvaktssida denna säsong. Henrik LundqvistAlexandar Georgiyev och Igor Shestyorkin. Den sistnämnde har sagt vara "Henkes" arvtagare och fick chansen att göra sin NHL-debut förra veckan. Nu återvänder den ryske målvakten till AHL.
Det blev bara tre matcher i NHL och Rangers för ryske målvakten Igor Shestyorkin. Nu skickas 24-åringen ner till AHL.

Den andre ryske målvakten Georgiyev har ryktats att bli trejdad från Manhattan-klubben. Toronto ryktas vara och rycka i 23-åringen. Men nu väljer klubben att skicka ner Shestyorkin som sägs vara det stora framtidslöftet på målvaktssidan. På de tre NHL matcher Shestyorkin fick göra, blev det en imponerande räddningsprocent på 93.2%. Han har även vunnit OS-guld med Ryssland 2018.