Auston Matthews fanns på söndagskvällen nämligen med på Torontos träning. Det är första gången han gör det sedan han ådrog sig den axelskada som hållit honom borta från spel i över tre veckor.
Det ska dock säga att amerikanen inte tar plats i någon av lagets fyra kedjor, eller i någon powerplayuppställning. Det är således en bit kvar innan han är redo för spel igen. Från början sades det att Matthews skulle bli borta från spel i minst fyra veckor, och det är en prognos som ser ut att kunna hållas.
Matthews gjorde 10+6 på elva matcher innan skadan.





