MJÖRNBERG: Direktiven - ”mörka” coronasmittan
Krönikor

MJÖRNBERG: Direktiven - ”mörka” coronasmittan

Publicerad 22 januari 2021 15:39 | Senast redigerad 24 januari 2021 15:34
Klubbarna uppmanas att vara minst sagt sparsamma i sin kommunikation angående de coronautbrott som blossar upp lite här och var runt om i ligan. Varför kan man ju fråga sig.

Problemet med smittspridning fortsätter i den norra Allettan. Nu är det inte bara Boden som tvingas stanna hemma i helgen utan även Piteå och Teg är förhindrade att bege sig söderut på grund av den florerande coronasmittan.

Om ni tycker att klubbarnas information och kommunikation kring avbrotten mer och mer börjat framstå som torftig på sin höjd kan det ha sin bakgrund i de direktiv som givits från högre ort.

I de direktiv som skickats ut och där det framgår hur klubbarna ska gå tillväga för att boka om matcher när verksamheter pausas finns också anmärkningar kring hur kommunikationen ska gå till. Vad man själva ska publicera på sina hemsidor så väl som vad som kan sägas till extern media.

De lyder:

”Klubbarna kommunicerar inte ut (såväl internt som externt):

LÄS VIDARE MED PLUS

Månadsvis

79 kr/mån
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Ingen bindningstid
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Årsvis

659 kr/år
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.

HockeysverigeFotbollDirektInnebandymagazinetSvenskaFans