Både Columbus och Winnipeg får en varsin grym hockeyspelare i trejden. Men jag kan inte låta bli att tycka att Columbus general manager Jarmo Kekäläinen är den stora stjärnan i Dubois/Laine-affären.



Att Patrik Laine tids nog skulle försvinna från Winnipeg tror jag nog de flesta också hade förstått vid det här laget. Det där brokontraktet han skrev inför förra säsongen var en första indikation på att han inte ville binda upp sig långsiktigt (samtidigt som Jets efter Laines svaga säsong nog också passade sig för det) och när hans agenter i somras berättade för TSN:s Pierre LeBrun att de menade att det "vore bra för alla om Laine trejdades" var det den sista spiken i kistan.
LÄS VIDARE MED PLUS
Månadsvis
79 kr/mån
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Ingen bindningstid
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Årsvis
659 kr/år
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.









