ENGLUND: Det är faktiskt ett rätt bra avtal
Krönikor

ENGLUND: Det är faktiskt ett rätt bra avtal

Publicerad 04 juni 2021 10:15 | Senast redigerad 04 juni 2021 15:00
Moras tränare Johan Hedberg irriteras av SHL-lagens rätt att plocka upp allsvenska spelare under kontrakt. Joakim Englund menar dock att avtalet som ger Rögle möjlighet att värva en kontrakterad spelare som Oskar Stål Lyrenäs inte är så dåligt som det verkar vid en första anblick.

Diskussionen har åter blossat upp angående att SHL-klubbar har möjlighet att knycka kontrakterade spelare från Hockeyallsvenskan mot en, på förhand, given summa pengar. Avtalet gäller övergångar från Hockeyallsvenskan till SHL under perioden 1 maj till 10 juli. Utanför det tidsspannet måste klubbarna, och spelaren i fråga, kommer överens om övergångssummor, personligt avtal och dylikt för att affären ska gå i hamn. Men innanför fönstret krävs endast att den nya klubben och spelaren kommer överens.

LÄS VIDARE MED PLUS

Månadsvis

79 kr/mån
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Ingen bindningstid
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Årsvis

659 kr/år
  • Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
  • Förnyas automatiskt
  • Avbryt när som helst!

Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.

HockeysverigeFotbollDirektInnebandymagazinetSvenskaFans