Den av Detroit draftade backen lämnar klubben, meddelar den hockeyallsvenska klubben på Twitter.
Totalt blev det 43 matcher för backtalangen i Hockeyallsvenskan.
Nu står det klart att det inte blir någon fortsättning i Ö-viksklubben för Sollefteåsonen. Trots ett år kvar på kontraktet med klubben meddelar nu Modo via sin hemsida att han, tillsammans med William Strömgren, lämnar.
– Vi önskar dessa två talanger lycka till i deras fortsatta hockeykarriärer, säger sportchefen Henrik Gradin i ett uttalande.
Desktop ad in article Mobile ad in article
I februari kunde SportExpressen avslöja att Wallinder, liksom Strömgren, är klar för Rögle nästa säsong. Ängelholmsklubben har inte valt att offentliggöra värvningen ännu.
18-åringen, som draftades av Detroit i andrarundan i höstens NHL-draft, blev uttagen till vinterns JVM-turnering, men kom inte till spel då han testats positiv för covid-19 under veckorna som ledde till turneringen.
Desktop ad in article Mobile ad in article





