LÄS ÄVEN: Nobbade SHL för spel i Timrå
Han gjorde 18 poäng i SHL under säsongen. Nu lämnar Vilmos Galló Timrå, bekräftar han för Hockeypuls.
22-åringen säger att han förmodligen hade blivit kvar i Timrå om de hållit sig kvar i SHL, och att han helst stannar i Sverige även nu.
– Helst vill jag stanna i Sverige. Men framför allt vill jag utvecklas och spela så mycket som möjligt, så om rätt erbjudande dyker upp utomlands kan det också bli aktuellt.
Tidigare har Vilmos Galló, som gjorde två säsonger i Timrå, spelat för Linköping på svensk mark.




