Västervik presenterade nyheten på sin hemsida mitt under matchen mot Pantern. Folin kom till Västervik inför den här säsongen efter att ha spenderat sina sex senaste i den amerikanska junior- och collegehockeyn.
– Vi är jättenöjda med att få behålla Folin en säsong till. Niklas har under säsongen verkligen växt ut till en bärande spelare i detta lag och vi är övertygade om hans utveckling kommer fortsätta nästa säsong säger sportchef Emil Georgsson till klubbens hemsida.
Tjugofemåringen från Göteborg har gjort fem poäng på 32 matcher den här säsongen.





