AIK har en viktig pusselbit på plats inför nästa säsong.
Under måndagen meddelade klubben att de har kommit överens med Fredric Weigel om ett nytt kontrakt.
Desktop ad in article Mobile ad in article
– Han är en otroligt smart spelare på isen som ofta hittar öppnande passningar till sina medspelare och som trivs med pucken på bladet. Han är en högt bidragande orsak till vår offensiv genom att hela tiden vara ”steget före” med sin spelintelligens och jag är övertygad om att han kommer fortsätta med det över säsongen 2021/2022, säger sportchef Christoffer Malm till klubbens hemsida.
Weigel var AIK:s bästa spelare den gångna säsongen med 42 poäng på 51 matcher, ett nytt personligt poängrekord i Hockeyallsvenskan för 29-åringen.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Själv vill centern ta klubben till nya höjder nästa säsong.
– Jag vill ha revansch för förra säsongen där jag tycker vi var för ojämna. Den här säsongen ska vi vara stabilare och komma högre upp i tabellen. Framförallt ska vi vara jävligt bra i slutspelet, säger Weigel själv till klubbens hemsida.
Desktop ad in article Mobile ad in article





