Aleksi Rekonen gjorde en stark debutsäsong i Hockeyallsvenskan med BIK Karlskoga.
I dag meddelar klubben att den finske forwarden teckat ett nytt ettårsavtal.
I dag meddelar klubben att den finske forwarden teckat ett nytt ettårsavtal.
I dag meddelade den hockeyallsvenska toppklubben att den finske forwarden Aleksi Rekonen förlängt sitt kontrakt med klubben över nästa säsong.
– Aleksi är ett fullblodsproffs, både på och vid sidan av isen. Han går i bräschen med sitt hårda jobb varje dag och vi tror att han kan ta ytterligare ett steg till nästa säsong, säger klubbchefen Torsten Yngveson till klubbens hemsida.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Rekonen levererade 38 poäng (14+25) på 51 matcher för BIK Karlskoga denna säsong.
– BIK är ett riktigt bra ställe att vara på. Det var lätt att komma in i laget och staden vilket gjorde beslutet att stanna ganska enkelt. Jag är jätteglad över att få vara kvar, säger Rekonen.





