De storsatsar mot SHL och plockar nu in ett riktigt stjärnnamn. Den tjeckiske toppkeepern Patrik Bartosak ansluter inom kort. Desktop ad in article Mobile ad in article
Den 26-årige målvakten har inte spelat på ett tag, då han ska ha hanterat personliga problem på ett behandlingshem. Enligt Allehanda ska han både ha behandlats för psykisk ohälsa och alkoholproblem.
Men nu gör han comeback - i Modo. Ett minst sagt oväntat val efter att ha varit Tjeckiens målvaktsetta i VM för ett år sedan, och ha haft den tjeckiska ligans bästa räddningsprocent två år i rad. I år är han tvåa i ligan med 93,2 i räddningsprocent och 1,99 insläppta mål per match under säsongen. Han stod elva matcher för mästarna Ocelari Trinec innan han tillfälligt avbröt säsongen. Desktop ad in article Mobile ad in article
Han väntas presenteras för sin nya klubb i morgon.




