Mathias Bromé straffas av den schweiziska ligan.
Den tidigare SHL-stjärnan tvingas betala nästan 19 000 kronor i böter för en filmning.
Den tidigare SHL-stjärnan tvingas betala nästan 19 000 kronor i böter för en filmning.
Nu straffas dock Bromé av det schweiziska ishockeyförbundet efter en filmning i lördagens match mot Biel-Bienne.
Desktop ad in article Mobile ad in article
Bromé avancerar med pucken över offensiv blålinje när han hakas upp av en motståndare. Stjärnsvensken flyger då genom luften innan han landar och glider flera meter över isen.
Enligt NLA:s disciplinnämnd är detta en straffbar filmning och de tvingar därför Mathias Bromé att böta nästan 19 000 kronor för händelsen.
Här visas sekvensen som Mathias Bromé straffas för.
Desktop ad in article Mobile ad in article





