KHL-svensken skadad – igen
Europeisk Hockey

KHL-svensken skadad – igen

Publicerad 25 januari 2021 11:44 | Senast redigerad 25 januari 2021 17:30
Redan på försäsongen ådrog sig Mario Kempe en skada som höll honom borta från spel fram till slutet av september.
Mario Kempe missade inledningen av KHL-säsongen på grund av en skada.
Nu står det klart att den svenske forwarden återigen är uppsatt på CSKA Moskvas skadelista.
– Hur länge han blir borta? Det är svårt att säga, men en månad, ungefär, säger tränaren Igor Nikitin till CSKA:s hemsida.

Nu är Tre Kronor-forwarden skadad igen.

På CSKA Moskvas hemsida meddelar klubbens huvudtränare Igor Nikitin att Kempe återigen kommer att få följa laget från sidan på grund av skadeproblem.

– Hur länge han blir borta? Det är svårt att säga, men en månad, ungefär, säger Nikitin till sajten.

Desktop ad in article Mobile ad in article

Skadan innebär att Kempe inte är aktuell för spel i Beijer Hockey Games om två och en halv vecka, men någon fara för det stundande Gagarin Cup-slutspelet, som drar igång i mars, ser det inte ut att vara för den 32-årige forwarden.

Totalt har Kempe noterats för 22 poäng (11+11) på 34 matcher för CSKA den här säsongen. Med den poängnoteringen ligger han på en åttondeplats i svenskarnas poängliga i KHL.


TV: Erik Karlssons skrämmande siffror