Tim Stapleton inledde säsongen 2016-17 i Färjestad men försvann till KHL efter 20 framträdanden, på ivlka han noterades för ett mål och tre assistpoäng. I Ryssland, där han representerade Spartak Moskva blev det inte mycket mer: ett mål och sex assist på 22 matcher.
Inför fjolårssäsongen kritade han istället på för EHC Olten i den schweiziska andraligan men avslutade säsongen i tyska DEL hos ERC Ingolstadt. Nu är det alltså färdigspelat – åtminstone i Europa.
– Jag har några krokar ute med några klubbar i USA. Men inget är klart än. Blir det inget så lägger jag av., berättar han för hockeyfans.ch.





