Elite Prospects officiell sponsor av U18-VM i ishockey

ESMG:s internationella hockeysajt Elite Prospects har i dag skrivit avtal med USA Hockey och går in som officiell sponsor av U18-VM för herrjuniorer i ishockey. Satsningen innebär stor exponering mot fansen i arenan och den globala publiken genom TV-sändningar och i sociala medier.
– Det här är första gången Elite Prospects syns som officiell samarbetspartner till ett världsmästerskap, och vi ser fram emot att få exponera vårt starka varumärke på en så här pass stor internationell arena, säger Peter Sibner, USA-chef på ESMG och ansvarig för Elite Prospects.

Efter att förra årets mästerskap i Michigan i sista stund blivit inställd på grund av COVID-19 blir årets U18-VM för herrjuniorer extra efterlängtat. Turneringen spelas i Comerica Center i Frisco och Children’s Health StarCenter i Plano, utanför Dallas, Texas. 

Årets turnering tilldrar sig extra stort intresse bland världens hockeyfans och inte minst NHL-klubbarna i Nordamerika, eftersom det är första tillfället sedan pandemin utbröt som världens bästa 18-åringar och därmed de stora profilerna inför sommarens NHL-draft går upp mot varandra i ett internationellt mästerskap. Sverige är sedan tidigare regerande världsmästare efter att ha vunnit guld i 2019 års turnering, med högt rankade NHL-prospects som Alexander HoltzLucas RaymondPhilip Broberg och Tobias Björnfot i laget.

Sponsorskapet innebär att Elite Prospects kommer att exponeras visuellt på isen och i arenorna under turneringens gång, men även uppmärksammas som presentatör av priset till matchens bästa spelare i turneringens matcher. Därtill kommer Elite Prospects satsa hårt på turneringen i egna kanaler. Både genom minutiös bevakning av turneringen på EPRinkside.com, men också genom en skräddarsydd turneringssektion på Eliteprospects.com. Vidare kommer Elite Prospects marknadsföras som officiell partner och ges möjlighet att konvertera medlemmar med riktade erbjudanden på USA Hockeys sociala medier, sajter och medlemsutskick.

– Den här satsningen på ett världsmästerskap passar perfekt för att nå vår publiknisch och är en naturlig del av Elite Prospects varumärkesarbete, där vi vill komma närmare hockeysupportrar ute på arenorna och i TV-sofforna. Eftersom Nordamerika är vår viktigaste marknad hoppas vi också att det här blir startskottet på ett djupare samarbete med USA Hockey för att exponera och aktivera Elite Prospects och förhoppningsvis kunna konvertera många av deras nästan 650 000 medlemmar till abonnenter hos oss, säger Peter Sibner, varumärkesansvarig för Elite Prospects och USA-chef för ESMG.

– Det är mycket glädjande att ha support av Elite Prospects som partner för U18-VM. Med tanke på deras mycket omfattande bevakning av juniorspelare från världens alla hörn, särskilt de som spelar i årets turnering, så passar det här partnerskapet oss väldigt bra, säger Tony Driscoll, vice marknadsdirektör på USA Hockey.

Alla matcher sänds i Nordamerika på NHL Network och streamingtjänsten HockeyTV. I Sverige är det ännu inte klart med rättigheterna till turneringen, men 2019 sändes matcherna av SVT.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: