Modos nya giv – säsongsbiljetten ersätts med tröja
Modo testar en ny idé för att skapa bättre tryck på läktaren i Fjällräven Center i vinter. I dag kom beskedet att säsongsbiljetterna ska ersättas med ett chip som sitter i en Modotröja.
– Det hade varit fantastiskt med en fullsatt röd arena, säger klubbens VD Charlotte Gustavsson.
Modo Hockey har inte rosat marknaden efter SM-guldet 2007. I fjol lyckades laget inte ta sig förbi Linköping i Play-in och laget tappade närmare 200 åskådare i snitt per match jämfört med säsongen 2012/13
Nu lanserar klubbledningen ett initiativ som man hoppas ska bidra till ett ökat intresse och framför allt en förbättrad stämning inne i Fjällräven Center under Modos hemmamatcher. För Örnsköldsviks Allehanda berättar Modos VD Charlotte Gustavsson att klubben kommer att ersätta de traditionella säsongsbiljetterna med en Modotröja som har ett chip som man använder för att ta sig in i arenan.
– Vi vill skapa stämning och det är viktigt att det är härligt i arenarummet. Sedan ska vi vara glada för vi har röda tröjor och det kommer skapa en så effektfull stämning, säger Gustavsson till Allehanda.
Modo har i dagsläget sålt 1 600 säsongsbiljetter. På sikt hoppas klubben kunna sälja mellan 3 000 och 3 500 årsabonnemang, men det kommer man inte lyckas göra i år.
– Vi har en bit kvar att vandra denna säsong, men över 2000 säsongskort ska inte vara något problem. Denna säsong hoppas vi ligga närmare 3000 än 2000, säger Gustavsson.
Hon hoppas att initiativet ska bli en succé, men låter samtidigt meddela att alla som inte trivs med att ha en Modotröja på sig under matcherna kan få en vanlig säsongbiljett i stället.
– Det hade varit fantastiskt med en fullsatt röd arena, med det kommer bli svårt. Jag hoppas att tröjorna kommer bli väl mottagna av fansen, men om man inte vill ha tröjan som säsongskortsinnehavare är det inget problem. Då löser vi det.
Den här artikeln handlar om: