Ligans glädjebesked: Huvudsponsorn stannar
– Det alltid kul att kunna gå ut med positiva nyheter men i dessa tider känns det ännu bättre att vi kunde komma överens med DHL om en förlängning, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef för SDHL.
Inför förra säsongen blev DHL den första huvudsponsorn till Sveriges högstaliga på damsidan, SDHL. Nu står det klart att DHL stannar kvar som huvudsponsor även kommande säsong.
Det skriver SDHL på sin hemsida.
– DHL har verkligen varit aktiva som sponsor och vi har under hela säsongen arbetet tätt för att komma upp med aktiviteter och kampanjer. Jätteroligt att de vill fortsätta samarbetet och att vi oaktat vad som händer till hösten kan jobba för att lyfta svensk damhockey, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef för SDHL.
Hockeyettan blev nyligen av med sin huvudsponsor, ATG, men SDHL har alltså fått ta emot ett positivare besked.
– DHL:s ambition har varit att bidra till ett mer jämställt idrotts-Sverige. Vi tycker att det är viktigt att svensk damhockey får ta plats i rampljuset och ser en direkt koppling till vår affär och vårt erbjudande på just den fronten. Vi jobbar med ett uttryck som heter ”När det viktigaste behöver komma fram”. Det innebär helt enkelt att man som kund väljer oss när man vill att paketet kommer fram, och i det här fallet, att svensk damhockey kommer fram i rampljuset, säger företagets VD Jonas Lindell.
Den här artikeln handlar om: