Forwardsvärvningen blev ingen billig affär
Hudiksvall hårdsatsar och landade nyligen den poängstarke forwarden Viggo Nordström som förstärkning inför andra delen av säsongen. Men det lär inte ha blivit någon billig affär. Enligt uppgift ska Nybro Vikings i kölvattnet av sin ekonomiska kris har varit väldigt måna om att få ut så mycket som möjligt för sin spelare och haft som ”krav” att den klubb som tog honom också skulle ta hela kostnaden. Vilket inte är det vanligaste förfarandet i samband med utlåningar. Med tanke på vilka klubbar som fått honom på bordet och vilka som inte ens verkar ha vetat om att han var på marknaden verkar det dessutom som att forwarden bjudits ut till just klubbar man ”visste har pengar”.
Månadsvis
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Ingen bindningstid
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Årsvis
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.










