Återkomsten till Hockeyallsvenskan blev inte riktigt som Västeråsfansen hade tänkt sig. Direkt efter att domare Filip Sandstedt hade släppt pucken avhystes bortasupportrarna från läktaren av ordningsvakter. Anledningen till detta ska, enligt SVT Blekinge, ha varit för att VIK-supportrarna använt sig av pyroteknik på läktaren.
Ungefär hälften av supportrarna fick komma tillbaka ut på läktaren en stund efter att de tvingats bort. Som lök på laxen fick Västerås en mardrömsstart i matchen och låg under med 0-3 efter en spelad period.
Matchen pågår fortfarande och efter två perioder leder Karlskrona med 4-0.





