Det har varit på gång ett längre tag, men nu är det klart.
Den finska storklubben Jokerit är nu återigen en Liiga-klubb, efter att ha blivit beviljade licens för spel i högstaligan.
Sex ligatitlar och två Europacup-guld är några av föreningens meriter.
Sedan tidigare har uppgifter i Finland gjort gällande att Björklövens målvakt Olle Eriksson Ek är klar för spel i klubben till nästa säsong.
– På uppdrag av ligan och dess lag välkomnar jag nu varmt Jokerit tillbaka till landets högsta liga. När licensprocessen är avslutad kommer vi nu tillsammans att börja integrera Jokerit i ligans ekosystem, säger ligans VD Mikko Pulkkinen i ett pressmeddelande .




