SHL-klubben piffar upp arenaupplevelsen för 40 miljoner: ”Unik inom nordisk ishockey”
Under torsdagens förmiddag kallade Luleå till presskonferens och där presenterade de sin kommande satsning på Coop Norrbotten Arena. De kommer investera 40 miljoner kronor för en helt ny arenaupplevelse.
Investeringen om 40 miljoner handlar bland annat om nytt ljud, nytt arenaljus samt modern teknik för isprojektion som ska förbättra inramningen i samband med matcher i Coop Norrbotten Arena.
Föreningen kallar det själva på sin hemsida för en offensiv tekniksatsning och den har möjliggjorts dels genom det nya TV-avtalet som börjar gälla nästa säsong, men också Jakob Porser, miljardären som funnits med i kulisserna hos föreningen ett tag.
KOMMER BLI UNIK
Klubbens VD Stefan Enbom menar att slutresultatet kommer innebära att arenaupplevelsen i Coop Norrbotten Arena blir unik i Norden.
— Det känns fantastiskt att vi med en stor investering i toppmodern teknik nu får möjligheten att skapa en magisk arenaupplevelse som kommer att bli helt unik inom nordisk ishockey. Det här kommer stärka föreningens varumärke och ge helt nya möjligheter till ökade intäkter både för föreningen och för våra partners.
Den här artikeln handlar om: