Almtunas sportchef Tony Mårtensson och klubbdirektör Martin Löf Nyqvist
Foto: Bildbyrån
HockeyAllsvenskan

Almtunas unika satsning: "Känns jäkligt bra i hjärtat"

En unik hållbarhetssatsning - det är en del av Almtunas nya identitet. För hockeysverige.se berättar den nye klubbdirektören Martin Löf Nyqvist om satsningen som gör Almtuna unikt.
– Det finns, och det är ju fantastiskt på många sätt, mycket tradition inom hockeyn. Jag tror man kommer behöva utmana sig själv framöver, för att man fortsatt ska kunna vara relevanta, säger han.

Almtuna IS sjösätter en unik satsning. På sin egen hemsida skriver de att de ska göra något unikt - något som aldrig gjorts i hockeyvärlden. Under parollen att man är en “hockeyklubb för nästa generation” ska den allsvenska klubben från Uppsala ställa om sin verksamhet och jobba stenhårt mot hållbarhet - med miljön i fokus, men också med inslag av exempelvis social och ekonomisk hållbarhet.

Ett fokus som inte finns i någo

LÄS VIDARE SOM MEDLEM

Logga in som medlem för att fortsätta läsa - helt gratis

Logga in eller skapa ett konto för att fortsätta läsa den här artikeln.
Du kan när som helst köpa till en Plus-prenumeration.

Den här artikeln handlar om: