Efter alla bråk – sponsorn bryter med Hockeyettan
“Tyvärr har det under säsongen funnits och finns fortfarande oenighet inom Hockeyettan rörande rättighetsavtalet”, skriver ATG:s kommersiella chef Katarina Widman i ett pressmeddelande.
I september slöt Hockeyettan ett treårigt avtal med spelbolaget ATG. Det gav bland annat ATG rätten till liganamnet, som under säsongen var just ATG Hockeyettan.
Men allt har inte varit frid och fröjd bland de 48 klubbarna i ligan efter att avtalet slöts. Flera av klubbarna har öppet visat sitt missnöje och det har bland annat påverkat de webbsändningar från matcher i Hockeyettan som ATG skulle hålla i.
Nu har konflikterna gått så långt att ATG valt att avbryta samarbetet med Hockeyettan. Det treåriga avtalet blir bara ettårigt.
“Vi fullföljer sponsorskapet ekonomiskt enligt avtal för säsongen 2019/2020. Tyvärr har inte samarbetet med Hockeyettan fungerat på önskat sätt vilket är en anledning till att vi avbryter samarbetet”, säger Katarina Widman, Chief Commercial Officer på ATG, i ett pressmeddelande.
Spelbolaget sticker inte under stolen med att de interna stridigheterna inom Hockeyettan är det som ligger till grund för beslutet.
“Tyvärr har det under säsongen funnits och finns fortfarande oenighet inom Hockeyettan rörande rättighetsavtalet vilket givetvis försvårar ett fungerande samarbete”, säger Widman.
Den här artikeln handlar om: