{{ PAYWALL LIMIT }}
Klubbarna skulle pressa på för förändring – är de nöjda nu?
Det blir en förändring i slutspelet till kommande säsong när lag från norra och södra serien kommer att kunna mötas i kvartsfinalsteget och valproceduren dessutom återinförs. Det meddelade ligaorganisationen Hockeyettan under tisdagen. Men kanske var man så illa tvungna att agera. Det hade nämligen bildats en arbetsgrupp där många av de framstående klubbarna i söderserien gått samman för att pressa på i frågan att öppna slutspelet så att norr och söder ska mötas där. Nu fick man lite som man ville utan att behöva skrida till verket i offentligheten, men frågan är hur nöjda man egentligen är. Många ur den där gruppen vill garanterat se att det öppnas upp så att lag kan mötas ännu tidigare i slutspelet och det är inte säkert att man kommer låta sig nöjas med den förändring som nu blev.
SHL-lånet blir kvar i ligan
Säsongen som gick lånades forwarden Freddie Larsson in till Karlskrona från Malmö Redhawks SHL-organisation och var en av de mest framträdande spelarna i Hockeyettan-laget. Sedan säsongen tagit slut har Malmö meddelat att man bryter kontraktet med Larsson och att han därmed är fri att röra sig till en ny klubb. Det har spekulerats om Hockeyallsvenskan, men enligt uppgifter blir det trots allt så att han blir kvar i Hockeyettan och Karlskrona även kommande säsong. Givetvis väldigt bra för laget som ska gå för en topplacering ännu en vinter.
Månadsvis
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Ingen bindningstid
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Årsvis
- Tillgång till allt material på Hockeysverige.se
- Förnyas automatiskt
- Avbryt när som helst!
Vänligen logga in för att genomföra ditt köp av Plus.









