Efter publikfiaskona – nu sänker Brynäs biljettpriser: ”Har sett en efterfrågan från våra besökare”
Brynäs snittar ungefär 3500 tomma platser per match på sina hemmamatcher. Nu vidtar man åtgärder för att lösa problemet. Man sänker biljettpriserna.
Brynäs har varit en av de klubbar som haft mest problem med att locka folk till sina hemmamatcher under säsongen. I skrivande stund har man bara Mora, Rögle och Karlskona bakom sig i publikligan och ligger på svaga 4426 åskådare i snitt.
Nu vidtar man åtgärder för att råda bot på problemet. Man kommer sänka sina biljettpriser, skriver klubben på sin hemsida. Man har tidigare stängt det övre etaget i arenan men målet är också att den här förändringen ska leda till att även det kan öppna igen.
Det är vissa utvalde biljetter på långsidan som kommer sänkas från 320 kronor per biljett till 220 kronor, som är priset på kortsidan.
– Vi har sett en efterfrågan från våra besökare att det under dessa matcher behövs fler sittplatser där ungdomar, pensionärer och övriga besökare kan se ishockey till en rimlig peng. Vi justerar därför priset på vissa av sittplatserna under dessa matcher och bidrar det i sin tur till att vi kan öppna upp etage 3 till dessa matcher, då har vi verkligen nått vårt mål, säger försäljningschefen Kari Litmanen.
Den här artikeln handlar om: